marți, 5 octombrie 2010

Cu Maher si al lui Destept...la un ceai!




Fiecare moment,fiecare clipa descopera pentru noi realitatzi deloc imaginate insa intrezarita intr`un continut din toata colectia de carte care indeamna la intelegerea nevazutului,necunoscutului ,,,a nebulosului cuprins infinit de imagini,circuit holografic...neintelesului,inchipuiri ...prestatzii savarshite ale mintii noastre.Am sa incerc sa conturez o intrevedere intre mine si ''micul tibetan'',copilul Maher care mi`a intarit pe viu certitudinea ca dincolo de cele vazute...este mult mai mult.Dar haide`ti sa va fac cunostiintza cu Maher si cu al lui ''Deshtept'' care a starnit intrebari si ingrijorari mamei copilului.
Intr`o senina dimineatza am servit ceaiul la buna mea prietena.Ca de obicei...barfulitele de rutina s`au vrut trecute cu vederea pentru ca Maher si`ale lui ''preocupari'' s`au vrut centrul atentiei noastre si de ce nu a starnit acel entuziasm descris de lacrimi,de iubire...din oaza realitatzii infinite ,din suflet.Dar haidetzi pt inceput sa`l cunoasteti pe copil...are numai 8 anishori insa privindu`l in ochi te pierzi in adancul lor expresiv,ochi care tradeaza vieti,poveri,suferintze...privirea aceea a unui om trecut prin f multe experiente de viatza si de la care ai de invatzat atatea.O privire care efectiv te taie si in acelasi timp linisteste ..pina la hipnoza.Insa Maher are o copilarie frumoasa,nelipsit de tot ceea ce este potrivit varstei lui si are o familie frumos inchegata.Este copilul pe care greu reusesti sa`l convingi ca ''asa trebuie'',''nu este voie'',cu un temperament infocat,sensibil si in acelasi timp cu o energie de luptator in sensul bun al cuvintului.Insa felul lui nonconformist si spiritul lui profund i`au adus multe neplaceri,fiind neinteles...Parintii au apelat la serviciile psihiatrice in urma insistentelor cadrelor didactice.Shit!...si supus unui tratament cu medicatie spun ei ''pentru linistea copilului'',perioada scurta de vreme.Cam asta`i despre Maher ca si introducere.Dialogul care va urma este esentza discutiei care ash fi vrut sa nu se termine.Pentru ca...Maher ne`a atras in lumea lui si a reusit sa`shi convinga mama de sanatatea lui si de faptul ca ce`i ''limitatzi'' au intradevar nevoie de sedative.Somnul trezeste intradevar...Maher urmarea un program de desen animat in timp ce prietena mea imi inshiruia despre cate ''ciudatele'' manifestari ale copilului:cum ca se aseaza in pozitie yoga cu mainile pe genunchi si nu vrea sa fie deranjat,in timp ce scoate sunete pe diferite tonuri din el(mi`a spus ea ceva asemanator cu ''mmmmmmm''),ca asculta muzica ''tare'',cum ca nu de putine ori l`a surprins vorbind ''singur''...si am fost intrerupte.Maher a intervenit parca atent la discutia noastra(care se purta pe ton jos):
@-da,eu nu vorbesc singur.Eu vorbesc cu desteptul.Ma intilnesc cu el mereu printre maslini,ziua.Il ascult si el stie totul.Cand am fost bolnav a venit si mi`a spus ca atunci cand voi scapa de frica ma voi insanatoshi.
Am tacut cateva clipe lasandu`i loc de completare,in timp ce mama lui mi`a spus ca Maher a avut o criza de astm (asimptomatica si neelucidata pt ca analizele nu aratau nimic patologic)care sa tratat de la sine!!!.Apoi l`am rugat pe Maher sa`mi vorbeasca despre destept si ca mi`ar place sa`l cunosc si eu...
@-voi nu puteti sa`l cunoasteti inca pentru ca nu sinteti ca mine,voi inca sinteti oameni.
Si am inteles mesajul...mama lui ma privea intrebatoare.Am continuat discutia cu ea spunindu`i cate cele din ce mai citisem eu despre spirite,forme de lumina,de dimensiuni,portaluri...si Maher iar ne`a intrerupt:
@-stii,desteptul meu nu este din portalul acesta.Si cateodata el vine si noaptea cind dorm.Pot zbura cu el.El ma ajuta,ajungem sus tare de tot,sus peste nori...
Prietena mea era surprinsa de ceea ce spunea copilul si nu intelegea ce anume sint portalurile.Ei bine...si pt mine a fost atat de relevant.Maher folosea conceptul ''portal'' sigur pe ceea ce voia sa explice ...totul prindea contur.L`am intrebat cum arata desteptul si el bucuros a venit linga noi dornic si din drag sa ne impartaseasca ceea ce nimeni din anturajul lui nu intelegea.
@-Desteptul are culoare argintie dar acolo sus deasupra norilor sint alti destepti care au si culoare aurie.Ei vor veni si la voi ,am sa vorbesc eu cu ei.dar sa nu aveti frica...numai atunci ii veti putea vedea si vorbi cu ei.Ei nu fac rau si imi indeplinesc ce dorinta as avea.
Am zambit cu ochii in lacrimi de multumire...ramasa fara de cuvinte!Tacerea a fost intrerupta de mama lui Maher care mi` a spus ca au fost multe datzi in care avea sentimentul ca copilul ei ''batea campii'' sub forma discutiilor din acea zi ,ca efectiv ishi pierduse rabdarea pt ca nu reusea sa`nteleaga de ce musai copilul ei este bolnav!!!,gindind atunci ca este intradevar este vb de ceva problematic.


,,,va urma!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu