vineri, 9 august 2013

O EXPERIENTA MISTICA de Neville Goddard




Accept literal ca toata lumea este o scena si cred ca Dumnezeu joaca toate rolurile.Scopul piesei de teatru este transformarea omului,cel creat,in Dumnezeu,Creatorul.Dumnezeu ii iubeste pe oameni ,El i-a creat si a devenit Om.De fapt, acest act de sacrificiu il va transforma pe Om,cel Creat, in Dumnezeu,Creatorul.Piesa incepe cu crucificarea lui Dumnezeu ca Om si se sfarseste cu invierea omului ca Dumnezeu.Dumnezeu devine ca noi pentru ca noi sa putem fi ca El.Dumnezeu devine om ca omul sa poata deveni mai intai o fiinta in viata si in al doilea rand un spirit datator de viata: “M-am rastignit impreuna cu Dumnezeu si eu nu mai traiesc, ci Dumnezeu traieste in mine. Si viata de acum, in trup, o traiesc in credinta in Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit si S-a dat pe Sine insusi pentru mine” (Galateni 2, 20). Dumnezeu si-a asumat forma fizica de om si a devenit obedient pana la moarte,moarte pe crucea omului -„si a fost crucificat pe Golgota-locul Craniului.”

 Dumnezeu insusi intra in locul mortii,craniul uman, si se pune in mormantul omului pentru a-i da viata acestuia.Gratia lui Dumnezeu transforma moartea in somn apoi devine prodigioasa si incredibila metamorfoza a omului ,transformarea omului in Dumnezeu.Niciun om care nu e ajutat de crucificarea lui Dumnezeu nu poate trece pragul care conduce la viata constienta.Dar acum suntem uniti cu Dumnezeu prin Sinele sau crucificat.El traieste prin noi ca fiind minunata noastra imaginatie umana.Prin urmare,omul nu este decat imaginatie iar Dumnezeu e om ,El exista in noi si noi in El.Corpul etern al omului este imaginatia,aceasta este insusi Dumnezeu.Cand El se va dezvolta in noi,noi vom fi asemeni Lui si El va fi asemeni noua.Atunci toate imposibilitatile vor fi rezolvate cu ajutorul exaltarii pe care inaltarea Lui in noi o va conferi naturii noastre.Acesta este secretul lumii.Dumnezeu a murit ca sa ii dea omului viata si-l elibereze pe om.Cu toate ca Dumnezeu este constient de Creatia sa ,acest lucru nu inseamna ca si omul,Creatia lui Dumnezeu,este constient de Creatorul sau.Pentru a produce acest miracol,Dumnezeu a trebuit sa moara si sa invie ca om si nimeni nu a exprimat vreodata acest fapt atat de clar ca W.Blake.Blake afirma sau mai degraba Iisus ca : „Daca eu nu mor, voi nu puteti trai.Daca eu mor,voi invia si tu odata cu Mine.Si daca Dumnezeu nu isi da viata pentru oameni si nu se daruieste oamenilor etern,omul nu ar putea exista.Prin urmare,Dumnezeu moare.Acest lucru inseamna ca Dumnezeu s-a daruit de bunavoie omului.Cu buna stiinta,El a devenit om si a uitat ca este Dumnezeu in speranta ca omul,cel Creat,sa se inalte in final ca Dumnezeu.

 Dumnezeu s-a daruit atat de mult oamenilor incat striga de pe crucea oamenilor :„Dumnezeule,Dumnezeule,de ce m-ai parasit?”;el a uitat cu desavarsire ca este Dumnezeu. Dar daca Dumnezeu se inalta intr-un om,acel om le va spune semenilor sai: De ce stam aici tremurand si cerandu-I ajutor lui Dumnezeu si nu noua insine,in care locuieste Dumnezeu?.Acest prim om care a inviat din morti este cunoscut ca fiind Iisus; prima dovada de inviere a celor adormiti. Din iubire pentru om,Dumnezeu a murit.Niciun om nu a mai inviat din morti.Iisus il invie pe Tatal sau,devenind una cu El. In Adam,omul universal,Dumnezeu doarme; In Iisus, Dumnezeu-l individualizat,Dumnezeu se trezeste.Prin invierea lui Iisus,omul,cel Creat,devine Dumnezeu,Creatorul si acest Creator poate spune cu adevarat : Adevarat va spun ca inainte sa existe lumea,Eu sunt.La fel cum Dumnezeu in iubirea Sa pentru oameni,s-a identificat atat de complet cu omul incat a uitat ca este Dumnezeu,tot asa si omul ,in iubirea sa pentru Dumnezeu,trebuie sa se predea complet lui Dumnezeu astfel incat sa traiasca viata lui Dumnezeu sis a renunte la cea de om.Piesa lui Dumnezeu care transforma omul in Dumnezeu ne este revelata noua in Biblie si este complet descrisa prin simbolistica si alegorii.Noul Testament este ascuns in Vechiul Testament si Vechiul Testament se manifesta prin Noul Testament.Biblia este o alegorie,o viziune;ea nu este un ritual sau o doctrina.Vechiul Testament relateaza despre promisiunile lui Dumnezeu.Noul Testament nu ne vorbeste despre cum au fost indeplinite aceste promisiuni ci despre cum sunt ele indeplinite.

Tema centrala a Bibliei este experienta directa si mistica a nasterii copilului, acel copil despre care au prezis profetii: Căci un Copil ni s-a născut, un Fiu ni s-a dat, și domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: „Minunat Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veșniciilor, Domn al păcii”. El va face ca domnia Lui să crească, și o pace fără sfârșit va da scaunului de domnie al lui David și împărăției lui, o va întări și o va sprijini prin judecată și neprihănire, de acum și în veci de veci: iată ce va face râvna Domnului oștirilor” (Isaia 9:6-7).Cand copilul ne este revelat,il vedem,traim experienta nasterii lui si raspunsul la aceasta revelatie il gasim in cuvintele lui Iov : „Cu auzul urechii Te-am auzit mai înainte, iar acum Te-a văzut ochii mei.”(Iov 42,5).Povestea incarnarii nu este o fabula, o alegorie sau vreo formula plasmuita cu grija care sa controleze mintile oamenilor ci o realitate mistica;este o expresie personala mistica a nasterii Sinelui din trup uman simbolizata prin cea a nasterii unui copil,invelit in scutece si asezat pe podea.

 Exista o diferenta intre vestea nasterii acestui copil din propriul cap¹,o nastere pe care niciun istoric sau om de stiinta nu ar putea sa o explice vreodata si experienta propriu-zisa a nasterii,faptul de a tine in brate acest copil miraculous,un copil nascut din Spirit,din capul tau,o nastere care contrazice toate legile naturii.Evenimentul,asa cum este el descries in Biblie are loc de fapt in om ;dar acel moment sau cand va sosi clipa ca individual sa fie mantuit,nimeni nu o stie decat Tatal: Adevarat va spun ca trebuie sa va nasteti din Spirit; vântul suflă încotro vrea şi-i auzi vuietul; dar nu ştii de unde vine, nici încotro merge. Tot aşa este cu oricine este născut din Spirit.” (Ecl 11.5; 1Cor2.11). Aceasta revelatie din Evanghelia dupa Ioan este adevarata si am sa descriu experienta nasterii mele din Spirit.Precum apostolul Paul, eu nu am primit-o de la oameni ,nici nu am fost invatat de cineva ci a venit din experienta mistica directa a nasterii din Spirit.Nimeni nu poate vorbi cu adevarat despre aceasta nastere mistica din Spirit decat cineva care a experimentat-o.Nu aveam nici cea mai vaga idée ca aceasta nastere din Spirit este ,la propriu,adevarata.Cine ar fi crezut ,inainte de experienta ,ca acest copil, Minunat Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veșniciilor, Domn al păcii, locuieste in propriul cap. Cine,inainte de experienta, ar intelege ca,Creatorul sau este de fapt jumatatea sa.Cine ar fi crezut ca acest Creator s-a transpus in propria sa Creatie,in om si a stiut ca este Ea.Si ca aceasta intrare a Lui in capul omului este uniunea dintre om si Dumnezeu care a avut ca rezultat unui fiu din capul(craniul)omului ,nastere care i-a adus omului viata vesnica si uniunea cu Creatorul sau pentru totdeauna.

Daca va povestesc acum ce am experimentat in noaptea aceea nu o fac pentru a-mi impune ideile mele altora ci pentru a da speranta celor care il plac pe Nicodim si se intreaba cum poate un om in varsta sa se nasca din nou.Cum poate sa intre in pantecele mamei sale si sa se nasca a doua oara? Cum se poate intampla asa ceva?Exact acest lucru mi s-a intamplat mie.Un vis ceresc a fost interrupt deodata de cea mai intensa vibratie pe care am simtit-o la baza craniului.Apoi un episode la fel de real ca in starea de trezie a inceput sa se desfasoare.M-am simtit in intregime in craniu,incercand sa fortez calea spre baza craniului.Ceva a cedat si m-am simtit miscat in jos spre baza craniului.M-am strecurat afara.Bucata cu bucata.Cand am ajuns aproape in intregime afara,m-am agatat de ce credeam a fi piciorul patului si am tras afara portiunea din mine care mai ramasese in craniu.Am stat asezat pe podea cateva secunde.Apoi m-am ridicat in picioare si m-am uitat la corpul meu de pe pat.Era asezat pe spate si misca din cap in lateral ca cineva care tocmai isi revenise dupa o boala grea.Cum stateam si imi contemplam corpul, sperand ca nu va cadea din pat,am devenit constient de faptul ca vibratia care incepuse totul nu era numai in capul meu ci venea de asemeni din coltul camerei si m-am intrebat daca vibratia respectiva putea fi cauzata de un vant puternic ,un vant destul de puternic incat sa faca sa vibreze fereastra.Nu imi venea sa cred ca vibratia pe care inca o simteam in cap avea legatura cu ceea ce parea sa vina din coltul camerei.Uitandu-ma inapoi spre pat mi-am dat seama ca imi disparuse corpul fizic si ca in locul lui stateau toti trei fratii mei mai mari.Fratele meu cel mai mare statea unde fusese capul meu,ceilalti doi frati erau asezati unde fusesera picioarele mele.Niciunul nu parea sa fie constient de prezenta mea,desi eu eram constient de prezenta lor si le puteam citi gandurile.Deodata am devenit constient de realitatea invizibilitatii mele.Am observat ca si ei erau tulburati de vibratia care venea din coltul camerei.Fratele meu cel mai mic era cel mai tulburat si a mers sa investigheze cauza tulburarii.Atentia lui fu atrasa de ceva de pe podea si uitandu-se in jos,exclama :”Este copilul lui Neville!”Ceilalti doi frati au intrebat foarte sceptici: Cum sa aiba Neville un copil ?Fratele meu a luat copilul infasurat in scutece si l-a asezat pe pat.Eu,cu maini invizibile,am ridicat copilul in sus si l-am intrebat :”Ce face dragostea mea?”El s-a uitat in ochii mei si a zambit.Si eu m-am trezit apoi in lumea asta ca sa meditez cu gandul la una dintre cele mai mistice experiente traite de mine.

O alta viziune despre care am sa va relatez sustine afirmatia mea ca Biblia descrie o realitate mistica,ca tot ce s-a scris despre copilul promis exista in Legea lui Moise ,prezicerile profetilor si Psalmi si ca aceasta realitate mistica trebuie experimentata in imaginatia individului. Nasterea copilului este un semn si un simbol de putere ,el se naste in imaginatie.Sase luni dupa nasterea copilului .o vibratie similara celei care a precedat nasterea sa s-a facut simtita in capul meu.De data aceasta,intensitatea sa era resimtita in varful capului meu.Apoi a avut loc o explozie brusca si m-am trezit intr-o camera mobilata modest.Acolo,sprijinindu-se de marginea unei usi deschise,se afla fiul meu David,personajul biblic.Era un pusti de aproximativ 12 ani. Ceea ce m-a frapat la el a fost frumusetea neobisnuita a chipului sau.Arata exact asa cum este descris in prima carte a lui Samuel: rumen in obraji,incantator si foarte chipes.Nici o clipa nu m-am indoit ca ar putea fi altcineva decat Neville.Totusi,stiam ca acest copil era fiul meu si ca eu eram tatal lui.Cum stateam acolo si contemplam frumusetea fiului meu,imaginea sa s-a estompat si m-am trezit.Ce concluzie poate fi trasa de pe urma acestor experiente mistice? Ca in imaginatia omului exista intiparite toate tiparele si simbolurile din Vechiul Testament si dupa nasterea copilului care semnifica renasterea omului din Spirit,va avea loc Invierea ,fiecare om la randul sau va fi revelat ca fiul Omului care va invia.Cand toti vor invia din morti,ei vor recunoaste acel Om prin care vor invia ca fiind Elohim sau Dumnezeu care s-a facut om pentru ca omul sa devina Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu